Ημέρα Θεάτρου η Δευτέρα 13-1-2025 στο χιονισμένο Γυμνάσιο Τρικάλων καθώς όλοι οι μαθητές του σχολείου με πρωτοβουλία της φιλολόγου τους, Καρακίτσου Ελένης απόλαυσαν και συμμετείχαν σε δύο διαδοχικές παραστάσεις από τη θεατρική ομάδα «Μικρός Βορράς» με την οποία το σχολείο διατηρεί μακρόχρονη συνεργασία. Συγκεκριμένα οι μαθητές της Γ τάξης του Γυμνασίου παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση «Ελένη» του Ευριπίδη που διδάσκονται από την αρχή της χρονιάς ενώ οι μαθητές της Α και Β τάξης συμμετείχαν στην εφηβική θεατρική παράσταση «Teen Talk Bullying», μια παράσταση του «Θεάτρου Forum» για νέους με στόχο την πρόληψη και διαχείριση της ενδοσχολικής βίας.
Η πρώτη παράσταση με εκπαιδευτικό, διαδραστικό χαρακτήρα φτιαγμένη με υλικά από τη γλώσσα των νέων, μπήκε στη σχολική αίθουσα και τη μεταμόρφωσε. Τέσσερις νέοι, ταλαντούχοι ηθοποιοί με ελάχιστα σκηνικά μέσα και μια ευέλικτη, σύγχρονη σκηνοθετική οπτική έστησαν μέσα στην τάξη μια παράσταση, που «δίδασκε» από σκηνής τη «σχολική» τους ύλη. Μάσκα, εναλλαγές ρόλων, ζωντανή μουσική, χιούμορ που άγγιζε τη γλώσσα του κόμικ ενώ στο τέλος της παράστασης οι μαθητές/τριες πήραν τους ρόλους των ηρώων, βιώνοντας μια ολοκληρωμένη θεατρική εμπειρία. «Αιρετική» και βαθιά «αντιπολεμική» η «Ελένη», ζωντάνευσε θεατρικά, με τη σκηνοθετική ματιά του έμπειρου στο νεανικό-εφηβικό θέατρο, Τάσου Ράτζου, «βγήκε» από το σχολικό βιβλίο, πήρε σάρκα και οστά και μας πήρε μαζί στην περιπέτειά της, πότε με την ελαφρότητα του κωμικού και πότε με το βάρος του τραγικού αποδεικνύοντας στην πράξη ότι η γλώσσα και το πνεύμα των μεγάλων τραγικών μπορούν να είναι οικεία και απόλυτα συνδεδεμένα με τις αναζητήσεις των νέων ανθρώπων.
Στη δεύτερη παράσταση, το «Teen Talk BULLYING» που υποστηρίζεται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην εκπαίδευση και διαπραγματεύεται το θέμα του bullying στην σχολική κοινότητα οι μαθητές παρακολούθησαν την ιστορία του Πάρη, ενός δεκατριάχρονου αγοριού που έμπλεξε άθελα του σε μια δίνη εκφοβισμού όπου ήταν δύσκολο να ξεχωρίσεις ποιος ήταν το θύμα και ποιος ο θύτης. Μετά την παρουσίαση της ιστορίας οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να παρέμβουν, να προτείνουν λύσεις, να παίξουν ρόλους, να σκεφτούν και να προτείνουν τρόπους ώστε να σταματήσει ο κύκλος της βίας. Μέσα από τη γλώσσα του συμμετοχικού θεάτρου, οι μαθητές έγιναν ταυτόχρονα και πρωταγωνιστές, που έδρασαν, αλληλεπίδρασαν και μπόρεσαν να συμβάλουν στη δημιουργία προτάσεων και πρακτικών λύσεων για την αντιμετώπιση του bullying στο σχολείο. Η θεατρική αυτή διαδικασία ήταν ένα ισχυρό εργαλείο που ενδυνάμωσε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς, παρέχοντάς τους τα μέσα να κατανοήσουν καλύτερα τις ρίζες της βίας και να χτίσουν ένα περιβάλλον συνεργασίας και υποστήριξης.
«Μικρέ Βορρά», το ταλέντο και το μεράκι σας μας μάγεψαν, μας έκλεψαν την καρδιά! Σας ευχαριστούμε για την εμπειρία που μας προσφέρατε!

