Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του ΕκπαιδευτικούΈργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023)

Σχολική Μονάδα: ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΗΜΑΘΙΑΣ – 1602040
Σχολικό Έτος: 2022 – 2023
Ημερομηνία Εξαγωγής: 28/06/2023
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Το Γυμνάσιο Τρικάλων βρίσκεται στην τοπική κοινότητα του Δήμου Αλεξάνδρειας, μία αγροτική περιοχή καιδέχεται μαθητές /τριες από τα γύρω χωριά. Λειτουργεί με λίγους αλλοδαπούς και ακόμα λιγότερους ρομά μαθητές, οι οποίοι προσήλθαν από το 2020-2021 μετά από τη νέα κατανομή της ΔΔΕ Ημαθίας. Το σχολείο βρίσκεται σχετικά μακριά από αστικά κέντρα και η μετακίνηση των μαθητών γίνεται με το ΚΤΕΛ. Η δύναμη του σχολείου είναι 107 μαθητές, 6 τμήματα. Το σχολείο είνια πολύ καλά εξοπλισμένο και ιδιαιτέρως από το 2017 και
μετά έχουν γίνει εξαιρετικές αναβαθμίσεις στον υλικοτεχνικό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό.
Υπάρχει εργαστήριο πληροφορικής πλήρως εξοπλισμένο με νέο ηλεκτρονικό εξοπλισμό, πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο χημείας που χρησιμοποιείται αδιαλείπτως, εργαστήριο τεχνολογίας και βιβλιοθήκη. Υπάρχουν εγκαταστάσεις για άτομα με ειδικές ανάγκες και από το 2021 έχει εξοπλιστεί και με προσωπικά ερμάρια μαθητών. Οι τάξεις έχουν projectors και υπολογιστές καθώς και ενσύρματη σύνδεση, η οποία εκτείνεται σε κάθε
λειτουργικό χώρο της σχολικής μονάδας. Υπάρχει τεράστια δενδροφυτεμένη έκταση αύλειου χώρου, γήπεδο ποδοσφαίρου και μπάσκετ. Επίσης υπάρχει θερμοκήπιο, το οποίο χρησιμοποιείται σε περιβαλλοντικές δράσεις του σχολείου. Κάθε χρόνο γίνονται νέες
βελτιώσεις -προσθήκες στην υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου.Το σχολείο είναι πολύ καλά εξοπλισμένο και ιδιαιτέρως από το 2017 και μετά έχουν γίνει εξαιρετικές αναβαθμίσεις στον υλικοτεχνικό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό. To σχολείο έχει βαφεί εσωτερικά και εξωτερικά, όπως και τα κάγκελα όλα περιμετρικά και έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες εργασίες
συντήρησης

Επιπλέον, λειτουργεί η επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου μας, η οποία χρησιμοποιείται με στόχο τη συνεχή ενημέρωση μαθητών, γονέων και όλων των ενδιαφερομένων.
Επίσης, έχει γίνει αίτημα για νέο εξοπλισμό καθισμάτων και πάγκων εργασίας, τα οποία εγκρίθηκαν από το Μάιο του 2021, ωστόσο μόνο ένα μέρος παρελήφθη από τη σχολική μονάδα.
Στο σχολείο υπάρχουν λίγοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί με αποτέλεσμα να λειτουργεί κυρίως με αναπληρωτές και συναδέλφους με ανάγκη συμπλήρωσης ωραρίου.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Υπήρξε έγκαιρος προγραμματισμός και οργάνωση του διδακτικού έργου, εφαρμόστηκαν καινοτόμες διδακτικές πρακτικές και εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης.
Επίσης, υποστηρίχθηκαν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και υπήρξε σημαντική η παρουσία και η ενεργή συμμετοχή και στήριξη των μαθητών από τον Ψυχολόγο και τον Κοινωνικό λειτουργό.
Σημεία προς βελτίωση
Μέσα από τις διδακτικές και παιδαγωγικές μας προσεγγίσεις προσδοκούμε περαιτέρω ενίσχυση της κριτικής σκέψης των μαθητών και μαθητριών και την εφαρμογή πρακτικών διαφοροποιημένης μάθησης, με στόχο τη δημιουργία κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού για την υποστήριξη της διδασκαλίας των μαθημάτων.
Οι παραπάνω στόχοι μπορούν να επιτευχθούν με την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ οικογένειας και σχολείου και την ενεργή εμπλοκή των γονέων- κηδεμόνων στη σχολική κοινότητα.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Παρόλο που το σχέδιο περιείχε μεγάλο αριθμό δραστηριοτήτων, έγινε σημαντική προσπάθεια στο κομμάτι της οργάνωσης, ώστε να επιτευχθούν τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης των δράσεων. Μάλιστα σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν επιπλέον από τις αρχικες δράσεις . Επιδιώκεται η συνέχιση των δράσεων που θα ενισχύσουν τις
σχέσεις και θα επιδιώξουν συνεργασίες με φορείς, θα προβάλλουν την εξωστρέφεια της σχολικής κοινότητας και θα επιδιώξουν διάχυση καλών πρακτικών. Προτείνονται και ενθαρρύνονται πρωτοβουλίες για τη διαμόρφωση δικτύων σχολείων. Προτείνεται ενεργή συμμετοχή μαθητών σε μελλοντικά ευρωπαϊκά προγράμματα κινητικότητας.
Σημεία προς βελτίωση
Η ενεργητική συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις αδιαμφισβήτητα ενισχύουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Προτείνεται η διοργάνωση επιμορφώσεων και σεμιναρίων, εξειδικευμένων στον κάθε κλάδο ειδικότητας. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μπορούν να παρακολουθήσουν επιμορφωτικά εργαστήρια που αφορούν σε θέματα της ειδικότητας τους, αλλά και σε αντίστοιχα των μαθημάτων ανάθεσης ή άλλων
προγραμμάτων που έχουν αναλάβει. Επίσης προτείνονται και τακτικές συναντήσεις εκπαιδευτικών με συναδέλφους της ειδικότητάς τους, όπου θα ανταλλάσσουν απόψεις, προβληματικές, διδακτικές πρακτικές και ό,τι άλλο άπτεται του κλάδου τους.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Ο σύλλογος διδασκόντων συνεργάστηκε στην αρχή της χρονιάς βγάζοντας ένα πλάνο για την συλλογική επιμόρφωση, το οποίο υλοποιήθηκε χωρίς δυσκολίες. Από εκεί και πέρα κάθε εκπαιδευτικός παρακολούθησε επιμορφώσεις ανάλογα με τις ανάγκες του. Έτσι κατά την αποτίμηση στο τέλος της σχολικής χρονιάς ο αριθμός των επιμορφώσεων ήταν ικανοποιητικός.
Τα νέα ψηφιακά εργαλεία μάθησης που αποκόμισαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου από την κινητικότητα στο εξωτερικό και οι δραστηριότητες που δημιούργησαν με τη χρήση παιχνιδιών προσέλκυσαν το ενδιαφέρον των μαθητών, βοήθησαν στην ενεργοποίηση ακόμη και των πιο αδύναμων μαθητών, οι οποίοι συνεργάστηκαν και αλληλεπίδρασαν μεταξύ τους.
Σημεία προς βελτίωση
Στον συγκεκριμένο τομέα δεν διαπιστώνεται η ανάγκη για βελτίωση σε κάποιο σημείο, καθώς τα αποτελέσματα στον συγκεκριμένο άξονα κρίνονται εξαιρετικά.
Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
2
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Σχολική διαρροή – φοίτηση
Λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
1
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Σχολείο και κοινότητα
Λειτουργία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
2
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Παρατηρήσεις / Σχόλια
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

Ενισχύθηκε η συνεγασία μεταξύ των εκπαιδευτικών του συλλόγου αλλά και μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Ταυτόχρονα δόθηκε η δυνατότητα στους γονείς να επικοινωνήσουν και να συνεγαστούν όχι μόνο με τους εκπαιδευτικούς αλλά και με την ψυχολόγο και την κοινωνικό λειτουργό του σχολείου. Μέσω των διαφορετικών πρακτικών διδασκαλίας δόθηκε η δυνατότητα ακόμη και στους πιο αδύναμους μαθητές αλλά και
όσους αντιμετώπιζαν μαθησιακές δυσκολίες να εμπλακούν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΡΡΟΗ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΡΟΜΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις
Θέμα 1
Άξονας
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Ειδικότερο Θέμα
Σημαντική είναι η περαιτέρω επιμόρφωση στην διαχείριση των ρομά μαθητών.