ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ 2021-2022

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)


Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Το Γυμνάσιο Τρικάλων βρίσκεται στην τοπική κοινότητα του Δήμου Αλεξάνδρειας, μία αγροτική περιοχή και δέχεται μαθητές /τριες από τα γύρω χωριά. Λειτουργεί με λίγους αλλοδαπούς και ακόμα λιγότερους ρομά μαθητές, οι οποίοι προσήλθαν από το 2020-2021 μετά από τη νέα κατανομή της ΔΔΕ Ημαθίας. Το σχολείο βρίσκεται σχετικά μακριά από αστικά κέντρα και η μετακίνηση των μαθητών γίνεται με το ΚΤΕΛ. Η δύναμη του σχολείου είναι 117 μαθητές, 6 τμήματα. Το σχολείο είνια πολύ καλά εξοπλισμένο και ιδιαιτέρως από το 2017 και
μετά έχουν γίνει εξαιρετικές αναβαθμίσεις στον υλικοτεχνικό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό.
Υπάρχει εργαστήριο πληροφορικής πλήρως εξοπλισμένο με νέο ηλεκτρονικό εξοπλισμό, πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο χημείας που χρησιμοποιείται αδιαλείπτως, εργαστήριο τεχνολογίας και βιβλιοθήκη. Υπάρχουν εγκαταστάσεις για άτομα με ειδικές ανάγκες και από το 2021 έχει εξοπλιστεί και με προσωπικά ερμάρια μαθητών. Οι τάξεις έχουν projectors και υπολογιστές καθώς και ενσύρματη σύνδεση, η οποία εκτείνεται σε κάθε
λειτουργικό χώρο της σχολικής μονάδας.
Υπάρχει τεράστια δενδροφυτεμένη έκταση αύλειου χώρου, γήπεδο ποδοσφαίρου και μπάσκετ. Επίσης υπάρχει θερμοκήπιο, το οποίο χρησιμοποιείται σε περιβαλλοντικές δράσεις του σχολείου. Κάθε χρόνο γίνονται νέες βελτιώσεις -προσθήκες στην υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου.
Επιπλέον, λειτουργεί η επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου μας, η οποία χρησιμοποιείται με στόχο τη συνεχή ενημέρωση μαθητών, γονέων και όλων των ενδιαφερομένων.
Επίσης, έχει γίνει αίτημα για νέο εξοπλισμό καθισμάτων και πάγκων εργασίας, τα οποία εγκρίθηκαν από το Μάιο του 2021, ωστόσο μόνο ένα μέρος παρελήφθη από τη σχολική μονάδα.
Στο σχολείο υπάρχουν λίγοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί με αποτέλεσμα να λειτουργεί κυρίως με αναπληρωτές και συναδέλφους με ανάγκη συμπλήρωσης ωραρίου.


Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Εκμεταλλευτήκαμε το διαδίκτυο για να έχουμε μια στοιχειώδη επικοινωνία με τους γονείς, εφόσον η πανδημία δεν επέτρεπε τη διά ζώσης επικοινωνία. Λόγω των συνθηκών κατά το σχολικό έτος 2020-21, δεν είναι δόκιμο να γίνει σύγκριση με τα περσινά δεδομένα.
Υπήρξε έγκαιρος προγραμματισμός κια οργάνωση του διδακτικού έργου, εφαρμόστηκαν καινοτόμες διδακτικές πρακτικές κια εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης.
Επίσης, υποστηρίχθηκαν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και υπήρξε σημαντική η παραουσία κια η ενεργή συμμετοχή και στήριξη των μαθητών από τον Ψυχολόγο και τον Κοινωνικό λειτουργό.
Επιπλέον, το σχολείο εξοπλίστηκε με επιπλέον εκπαιδευτικό υλικό (projectors, laptops, βιβλία)και ολοκληρώθηκαν εργασίες εξωραϊσμού του (βαφή εσωτερικών και εξωτερικών χώρων).
Σημεία προς βελτίωση
Εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν ευελπιστούμε να πραγματοποιηθούν διά ζώσης οι δράσεις που ξεκινήσαμε την παρούσα σχολική χρονιά.
Μέσα από τις διδακτικές και παιδαγωγικές μας προσεγγίσεις προσδοκούμε περαιτέρω ενίσχυση της κριτικής σκέψης των μαθητών και μαθητριών και την εφαρμογή πρακτικών διαφοροποιημένης μάθησης, με στόχο τη δημιουργία κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού για την υποστήριξη της διδασκαλίας των μαθημάτων.
Οι παραπάνω στόχοι μπορούν να επιτευχθούν με την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ οικογένειας και σχολείου και την ενεργή εμπλοκή των γονέων- κηδεμόνων στη σχολική κοινότητα

.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία

Παρόλο τις δυσμενείς συνθήκες λόγω της πανδημίας, το σχολείο ενεπλάκη σε δράσεις που αφορούν τη σχέση του με την τοπική κοινωνία και ενίσχυσε με τη συνδρομή του ευάλωτες κοινωνικές ομάδες της περιοχής.
Σημεία προς βελτίωση
Προσδοκούμε την επόμενη σχολική χρονιά να αναπτύξουμε μεγαλύτερη κινητικότητα στις δράσεις μας και περισσότερα ανοίγματα στην τοπική κοινωνία.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία

Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών του σχολείου μας σε επιμορφωτικά σεμινάρια ήταν εξαιρετικά ικανοποιητική. Ο αριθμός των επιμορφώσεων που πραγματοποιήθηκαν ήταν επίσης ικανοποιητικός.
Σημεία προς βελτίωση
Εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν να πραγματοποιηθεί η διά ζώσης πρακτική εκπαίδευση στο πρόγραμμα πρώτων βοηθειών. Να αυξηθεί ο αριθμός των ημερίδων, ενημερώσεων και δράσεων με φυσική παρουσία.


Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
4
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
Λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
1
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Σχολείο και κοινότητα
Λειτουργία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
2
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Παρατηρήσεις / Σχόλια
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Ενισχύθηκε η συνεγασία μεταξύ των εκπαιδευτικών του συλλόγου αλλά και μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Ταυτόχρονα δόθηκε η δυνατότητα στους γονείς να επικοινωνήσουν και να συνεγαστούν όχι μόνο με τους εκπαιδευτικούς αλλά και με τον ψυχολόγο και τον κοινωνικό λειτουργό του σχολείου. Μέσω των διαφορετικών πρακτικών διδασκαλίας δόθηκε η δυνατότητα ακόμη και στους πιο αδύναμους μαθητές αλλά και όσους αντιμετώπιζαν μαθησιακές δυσκολίες να εμπλακούν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Λόγω της ιδιαίτερης κατάστασης που δημιουργήθηκε εξαιτίας του covid-19, δεν πραγματοποιήθηκαν Προγάμματα ετήσιας διάρκειας, ενώ αναβλήθηκαν κάποιες από τις δράσεις εξαιτίας της απουσίας μεγάλου αριθμού μαθητών αλλά και εκπαιδευτικών. Για τον ίδιο λόγο δεν πραγματοποιήθηκαν αρκετές διδακτικές επισκέψεις. Επίσης μια αντικειμενική δυσκολία για τα σχολεία της επαρχίας είναι η απόσταση που τα χωρίζει από τα αστικά κέντρα, όπου θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν αρκετές δράσεις και διδακτικές επισκέψεις χωρίς να επιβαρυνθούν οι μαθητές οικονομικά.


Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
Πρακτική 1
Άξονας
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
Τίτλος Δράσης
ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ
Στόχος Βελτίωσης
Υποστήριξη και ενίσχυση της επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας για παιδαγωγικά θέματα και θέματα που αφορούν την κοινωνική ένταξη των μαθητών στη σχολική κοινότητα, με αξιοποίηση και του έργου της ομάδας κοινωνικού λειτουργού και ψυχολόγου της σχολικής μονάδας.
Υποστήριξη και ενίσχυση της επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας για θέματα λειτουργίας του σχολείου και θέματα κοινού ενδιαφέροντος.
Εμπλοκή της οικογένειας στη σχολική ζωή μέσω συνεργασίας με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων.
Αξιοποίηση ερωτηματολογίου με σκοπό την ανατροφοδότηση του σχολείου σχετικά με τη βελτίωση των σχέσεων σχολείου-οικογένειας.
Ενέργειες Υλοποίησης
Μετά από δύο χρόνια διδασκαλίας μέσω webex βρεθήκαμε πάλι μέσα στις σχολικές αίθουσες. Πάντα όμως με τη σκια του covid πάνω από τα κεφάλια μας. Οι περιορισμοί πολλοί και κάθε περίπτωση για συνάρθοιση απαγορευτική. Σχεδόν όλα τα παιδία, οι οικογένειές του και το εκπαιδευτικό προσωπικό νόσησε. Περιοριστήκαμε έτσι σε δύο δια ζώσης συγκεντρώσεις γονέων ,μία κατα την έναρξη της σχολικής χρονίας και μία πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων. Κατά τη διάρκεια της χρονίας ελάχιστοι ήταν οι γονείς που ήρθαν στο σχολείο για
να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους ή για θέματα της σχολικής ζωής. Έτσι αποφύγαμε συγκεντρώσεις στο σχολείο και εντάξαμε τους γονείς σε δύο επιμορφώσεις που έγινα μέσω διαδικτύου. Η πρώτη επιμόρφωση αφορούσε μαθήματα πρώτων βοηθειών με οργανωτή τον φορέα KIDS SAVES LIVES EDUCATION. Η δεύτερη αφορούσε τις επιπτώσεις της πανδημίας στους εφήβους και έγινε από τον ψυχολόγο του σχολείου μας.
Επίσης το σχολείο μας συνεργάστηκε με όμορα σχολεία ώστε να συγκροτηθούν ομάδες γονέων μέσω του κέντρου πρόληψης Ημαθίας ( Πρόσβαση). Η ενημέρωση των γονέων για τα σχολίκα δρόμενα ήταν συνεχής μέσα απο την ιστοσελίδα του σχολείου μας καθώς και μέσω email . Αποσκοπώντας έτσι στο να φέρουμε κοντά τους γονείς στη σχολική ζωη των παιδίων τους.Ο ψυχολός και ο κοινωνικός λειτουργός του σχολείου μας έσκυψαν με ευαισθησία σε πολλά θέματα που προέκυψαν κατα τη διάρκεια της χρονίας δίνοντας βοήθεια και λύσεις.
Υλικό (παράθεση υπερσυνδέσμου)
ΟΜΑΔΕΣ ΓΟΝΕΩΝ
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις
Θέμα 1
Άξονας
Σχολείο και κοινότητα
Ειδικότερο Θέμα
KIDS SAVE LIVES ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ – ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ
Θέμα 2
Άξονας
Σχολείο και κοινότητα
Ειδικότερο Θέμα
KIDS SAVE LIVES ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ – ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟ