ΜΑΘΗΜΑ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗΣ

Ένα διαφορετικό μάθημα ενσυναίσθησης και αποδοχής στη διαφορετικότητα έκαναν την Πέμπτη 12/12/2024 οι μαθητές/τριες της Γ τάξης του Γυμνασίου Τρικάλων και του  τμήματος  Β2 της Β τάξης  κατά τη διάρκεια διδακτικής επίσκεψης στη Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα οι μαθητές/τριες συνοδευόμενοι από τη διευθύντρια του σχολείου Ιντζεβίδου Κυριακή, τη θεολόγο τους, Τραχανά Μαρία και τον φιλόλογο του σχολείου, Δάμτσιο Βαγγέλη αρχικά επισκέφτηκαν το Πολεμικό Μουσείο  Θεσσαλονίκης όπου συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα βιωματικών δραστηριοτήτων  για τα ανθρώπινα δικαιώματα που είχε ως στόχο την προώθηση της ενσυναίσθησης προς τον διαφορετικό άλλο, την ενημέρωση για τις ανισότητες ευκαιριών στην κοινωνία και την κατανόηση των πιθανών συνεπειών που υφίσταται κάποιος που ανήκει σε ομάδες μειονοτήτων. Κατά τη διεξαγωγή του προγράμματος, αναδείχθηκε το όραμα μιας κοινωνίας πολιτών, οι οποίοι έχουν την κυριότητα και την ευθύνη της ζωής και των αποφάσεων τους, μέσα από αξίες όπως η ενσυναίσθηση, η αξιοπρέπεια και ο σεβασμός.

Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες συμμετείχαν στην εκπαιδευτική δράση του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών «Αγγίζοντας τα ύψη», η οποία αποτελεί μια «Ζωντανή Βιβλιοθήκη» ανθρώπων (Human Library) που μέσα από τις προσωπικές τους υπερβάσεις κατόρθωσαν να έχουν ένα σεβάσμιο αποτύπωμα στον στίβο της ζωής. Η δράση που υλοποιήθηκε  στο χώρο του Παιδαγωγικού Εργαστηρίου της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. είχε ως στόχο  να αρθούν και να τεθούν υπό αμφισβήτηση προκαταλήψεις για τα άτομα που παρουσιάζουν οποιαδήποτε μορφή αναπηρίας, κοινωνική, οικονομική πολιτισμική ή έμφυλη διαφορετικότητα και να μυηθούν οι μαθητές/τριες στον κόσμο της συμπερίληψης. Οι δανειστές-μαθητές του σχολείου μας είχαν  την ευκαιρία να «διαβάσουν», το «Ζωντανό Βιβλίο» του  Βασίλη, ενός  ανθρώπου που γεννήθηκε  με αυτισμό και να συζητήσουν με τον ίδιο και τη μητέρα του για τις ιδιαιτερότητες της  καθημερινότητάς του αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετώπισε στη σχολική του ηλικία και συνεχίζει να αντιμετωπίζει από την καχύποπτη και εχθρική στάση των ανθρώπων απέναντί του. Μάλιστα πρόσφατα ένα περιστατικό εναντίον του απασχόλησε τα ΜΜΕ. Οι μαθητές/τριες καθώς αντιλήφθηκαν ότι πρόκειται για έναν άνθρωπο καλλιεργημένο, με ευαισθησίες και πολλά ενδιαφέροντα-θέατρο, λουλούδια- που το μόνο που αναζητά είναι η αποδοχή και ο σεβασμός των συνανθρώπων του πραγματοποίησαν ένα σημαντικό βήμα προς την επίτευξη της συμπερίληψης και της ισότιμης αντιμετώπισης των ανθρώπων με αναπηρία και συνειδητοποίησαν το κοινό δικαίωμα που έχουμε όλοι οι άνθρωποι στο όνειρο και στη ζωή.Ευχαριστούμε θερμά την υπεύθυνη του προγράμματος κ. Ιωάννα Κλιάρη  την οποία συγχαίρουμε για το τεράστιο έργο και τις συνεχείς δράσεις της. Στόχος του σχολείου μας τα παιδιά μας να μη σταματούν να προβληματίζονται, να καλλιεργούν συνεχώς την έννοια του Ανθρώπου και να αγωνίζονται για την προώθηση της συμπερίληψης και της ισότητας στην εκπαίδευση.