ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ του ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΗΜΑΘΙΑΣ

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS KA1

Την Τετάρτη 21-6-2023 στο χώρο εκδηλώσεων του Γυμνασίου Τρικάλων Ημαθίας πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση διάχυσης των αποτελεσμάτων της Δράσης ΚΑ 1 Erasmus+ 2022-1-EL01- KA122-SCH-000076944 με τίτλο: « Ας διδάξουμε διαφορετικά απαντώντας στις σύγχρονες προκλήσεις » που υλοποιήθηκε κατά τη σχολική χρονιά , 2022-2023. Στην εκδήλωση παρευρέθησαν στελεχη της εκπαίδευσης και εκπαιδευτικοί από άλλα σχολεία καθώς και γονείς και μαθητές. Η εκδήλωση ξεκίνησε με ομιλία της Διευθύντριας, Χάνδρου Κυριακή, σχετικά με το θεωρητικό πλαίσιο του Erasmus+ και τους στόχους των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων και ακολούθησαν παρουσιάσεις όλων των μελών της ομάδας αποστολής , Χάνδρου Κυριακή, Βαφειάδου Χρύσα, Καρακίτσου Ελένη, Τσιάμη Σοφία και Καλιάνη Στεφανία. Η παρουσίαση περιελάμβανε επίσης την περιγραφή της διαδικασίας έως και την υλοποίησή της με παρουσίαση όλων των δράσεων και των projects που υλοποιήθηκαν από τις παραπάνω εκπαιδευτικούς όπως και αναφορά στα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων που διενεργήθηκαν πριν και μετά την υλοποίηση του προγράμματος σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Η Διευθύντρια του Γυμνασίου Τρικάλων

Κυριακή Χάνδρου ΠΕ06

Αποφοίτηση 2023-Διάχυση προγράμματος Erasmus

Διπλός αποχαιρετισμός απόψε..των μαθητών της Γ τάξης και ο δικός μου..Συνεχίζουμε όλοι μπροστά σε νέα μονοπάτια, σε νέα ταξίδια όμορφα και πιο μεγάλα!

…Αποχωρώ, λοιπόν, αγαπητοί μου φίλοι, από τη Διεύθυνση του Γυμνασίου Τρικάλων με πολύ δυνατές εμπειρίες και πολύτιμη περιουσία, γεμάτη όμορφα συναισθήματα.

….Συμπορευθήκαμε μαζί τα τελευταία 6 χρόνια στο Γυμνάσιο Τρικάλων, δώσαμε τα χέρια, κάναμε πολλά. Όνειρό μας ήταν ένα ανοικτό – δημοκρατικό σχολείο γιατί μόνο αυτό μπορεί να εμφυσήσει αξίες και αρχές, να κινητοποιήσει ενδιαφέροντα και να αναδείξει χαρίσματα. Στηρίξαμε τους αδύνατους και ενθαρρύναμε τους δυνατούς. Πορευτήκαμε ελεύθερα, μακριά από συντηρητικές νοοτροπίες, τολμήσαμε να έχουμε λόγο και άποψη. Δε λογαριάσαμε το κόστος των κακόβουλων κριτικών και ούτε τις φοβηθήκαμε.

Μαζί αγαπητοί μου συνοδοιπόροι και πρωτίστως μαθήτριες/ές μου, αυτά τα 6 χρόνια, καταβάλαμε κόπο και χρόνο, εκτεθήκαμε και μιλήσαμε για το όνειρο και την ελπίδα.

Πετύχαμε στόχους, αποτύχαμε σε άλλους. Με τους συναδέλφους, ισορροπώντας στην δύσκολη και γεμάτη ρίσκα παιδαγωγική της αγάπης, κερδίσαμε τους μαθητές μας και τους εμφυσήσαμε την αγάπη για τη μόρφωση και την παιδεία.

Δεν πίστεψα σε ουτοπίες τελειότητας, αλλά στην αξία μιας παιδείας που η γνώση γίνεται σοφία για να κάνει ευδαιμονέστερη τη ζωή του ανθρώπου.

Μοιράζομαι μαζί σας μερικές στιγμές από τη σημερινή και ιδιαίτερα ξεχωριστή μέρα της αποφοίτσής και της διάχυσης του προγράμματος Erasmus του σχολείου μας..(θα ακολουθήσουν και άλλες προσεχώς)

Σας Ευχαριστώ που μας τιμήσατε και ένα θερμά για τις στιγμές συγκίνησης που μου χαρίσατε εμένα προσωπικά στο αποχαιρετιστήριο αυτό πάρτυ…

Διάχυση προγράμματος Erasmus

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΤΙΜΗΣΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ! Η κα ΛΕΝΑ ΔΗΜΤΗΡΙΑΔΟΥ, ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ, ΣΤΑΘΕΡΗ ΑΞΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ!

Δελτίο Τύπου

Πρόσκληση στην εκδήλωση παρουσίασης και διάχυσης προγράμματος ΚΑ1 Erasmus+ του Ημερήσιου Γυμνασίου Τρικάλων Ημαθίας.




Το Ημερήσιο Γυμνάσιο Τρικάλων Ημαθίας διοργανώνει, την Τετάρτη 21-06-2023 και ώρα 18.00 μ.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της Δράσης ΚΑ1 Erasmus+ 2022-1-EL01-KA122-SCH-000076944 και τίτλο: «Ας διδάξουμε διαφορετικά απαντώντας στις σύγχρονες προκλήσεις», που υλοποιήθηκε κατά τη σχολική χρονιά 2022-2023. Η εκδήλωση έχει σκοπό την ενημέρωση των φορέων εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών,των μαθητών και μαθητριών, των γονέων και κηδεμόνων, σχετικά με την συμμετοχή των εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα ΚΑ1 ERASMUS+.


Βασικός άξονας της εκδήλωσης είναι η διάχυση των αποτελεσμάτων της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του σχολείου σε καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας με έμφαση στο gamification , “Technology into the classroom: ICT and Gamification’’ και την εφαρμογή τους στην τάξη.

Aπώτερος στόχος είναι η ανάδειξη του ευρωπαϊκού χαρακτήρα του σχολείου μέσα από τη διεύρυνση των σχέσεών του με άλλα σχολεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να δοθούν ιδέες και κίνητρα σε άτομα που εμπλέκονται στην εκπαίδευση, ώστε να συμβάλλουν στον εκσυγχρονισμό του σχολείου, στην εξωστρέφεια του και στην ενασχόληση όσο περισσοτέρων εκπαιδευτικών, μαθητών και μαθητριών με ευρωπαϊκές δραστηριότητες.

Η εκδήλωση είναι ανοιχτή και απευθύνεται όχι μόνο σε παράγοντες και στελέχη της Εκπαίδευσης, αλλά και σε κάθε ενδιαφερόμενο/-η.

Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΧΑΝΔΡΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ
ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ

Αποχαιρετώντας το 2022-2023

Και ήρθε η μέρα που αποχαιρετάμε το σχ.έτος 2022-2023..Κάποιοι για να συνεχίσουν το ταξίδι στη γνώση στο Λύκειο και οι υπόλοιποι να συνεχίσουν να ανεβαίνουν τα σκαλοπάτια προς το Λύκειο.

Κλείνουμε μια ημέρα γεμάτη όπως άλλωστε το συνηθίζουμε τα τελευταία 6 χρόνια 🙂 …γεμάτη λοιπόν από Project (Ένα ταξίδι στη Γαλλία), με απονομές Επαίνων για τον Όμιλο Τρισδιάστατη Σχεδίασης στον οποίο τα παιδιά δούλεψαν με αμέριστη χαρά, απονομή μεταλλείων στο ενδοσχολικό πρωτάθλημα Ping-Pong και με ένα παιχνίδι-Quiz μαθηματικών !

ΕΘΙΜΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΡΩΜΥΛΙΑΣ

Κέλλυ Παπαϊωαννίδου Γ1

  • Στην συγκεκριμένη εργασία θα αναφερθώ στο έθιμο του γάμου της Αν.Ρωμυλίας και πιο συγκεκριμένα στα δύο μοναστηριότηκα χωριά τα Τρίκαλα Ημαθίας και Μικρό Μοναστήριον (Ζορμπάς) , όπως γινόταν στα παλιά χρόνια σύμφωνα με καταγραφές που έχουνε γίνει από έμπειρους μελετητές.

ΕΘΙΜΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΡΩΜΥΛΙΑΣ

ΤΡΙΚΑΛΑ ΗΜΑΘΙΑΣ

Πρώτα απ’ όλα πριν ένα μήνα πήγαινε ο πεθερός στης νύφης τον πατέρα να κόψουν το αργαλίκι. Αφού έκοβαν το αργαλίκι ύστερα ξεκίνησαν να ετοιμάζονται για τον γάμο. Φούντιαζαν τα πιστίρκια, ετοίμαζαν τα μανίκια για της κουνιάδες που θα δώριζαν κτλπ.

Την εβδομάδα του γάμου στο σπίτι του γαμπρού έκαναν το μπαρϊάκι, και στο σπίτι της νύφης έκαναν την μηλίτσα, τα στεφάνια και τα σιρσιούδια. Το μπαρϊάκι ήταν μια βέργα από καρποφόρο δέντρο που την έδεναν με μία λουρίδα και την ψαλίδιζαν. Μετά, την λουρίδα την έβγαζαν και φαινόταν μαύρο και άσπρο και στο πάνω μέρος της βέργας έδεναν ένα κόκκινο υφαντό. Το μπαρϊάκι το στήναν σε κάποιο μέρος του σπιτιού και ήταν δείγμα πως σε αυτό το σπίτι γίνεται γάμος. Στο σπίτι της νύφης όπως αναφέραμε παραπάνω, κατασκεύαζαν την μηλίτσα. Γίνονταν από καρποφόρο δέντρο και είχε τρία ή πέντε κλαδιά. Στην κορυφή έμπιγαν το μήλο και έδεναν λουλούδια και βασιλικό με κόκκινη κλωστή, και ήταν η ανθοδέσμη που δίναν στον κουμπάρο και αυτός την πλήρωνε και γινόταν του κουμπάρου η μηλίτσα. Παράλληλα με την μηλίτσα κατασκεύαζαν τα στεφάνια και τα σιρσιούδια. Τα στεφάνια γίνονταν από σύρμα που το επένδυαν με κόλλα γκοφρέ σε διάφορα χρώματα και τα πρόσφερε η νύφη στο σόι του γαμπρού όταν έρχονταν να δωριστούν. Τα σιρσιούδια ήταν χαντράκια που τα περνούσαν από τρίχα αλόγου και υπήρχαν και τα σιρσιούδια με μαλλάκι που είχαν φουντούδια και ένα μικρό χαντράκι και τα δώριζε η νύφη στην πεθερά και στις κουνιάδες. Την Τετάρτη καλούσαν τον νούνο, πήγαινε ο πεθερός με τα αδέλφια ή την κουνιάδα του και πήγαιναν πέντε ή επτά άτομα, ζευγάρια δεν πήγαιναν και τον νούνο τον καλούσαν για τσίπουρο και σικιρούδια και ο νούνος τους φίλευε. Την Παρασκευή πήγαιναν να αλλάξουν τα προζύμια και πήγαιναν τρείς ή πέντε γυναίκες από τον γαμπρό στην νύφη να αλλάξουν τα προζύμια και τις κερνούσαν, και τις φίλευαν και άφηναν το δικό τους προζύμι και έπαιρναν της νύφης και έφευγαν, πήγαιναν στο σπίτι και ξεκινούσε ο γάμος. Αφού τελείωναν με τα προζύμια μετά άνοιγαν το σεντούκι της νύφης και οι μάνες και οι αδελφές αράδιαζαν τις τσούκνες, τα πκάμσα, τα ζνάρια, τις πιστίρκες, τα τσεμπέρια. Αυτά ήταν η προίκα της νύφης και τα έβλεπαν ένα-ένα και μετά τα ξαναέβαζαν μέσα στο σεντούκι και έριχναν λεφτά σιδερένια για να είναι η νύφη σιδερένια και έτριβαν ξερό βασιλικό και πάνω έβαζαν τα τσεμπέρια για να μην τσαλακωθούν.Το απόγευμα του Σαββάτου ξύριζαν το γαμπρό. Ξυριζόταν πρώτα ένας μπράτιμος και ύστερα ξύριζαν τον γαμπρό και τραγουδούσαν. Το Σάββατο τα μπρατίμια καλούσαν όλο το χωριό για την Δευτέρα με την μπουκάουα το κρασί και την στόλιζαν με βασιλικό κόκκινη κλωστή. Για την Κυριακή καλούσαν τους συγγενείς και τους κοντακιανούς αυτοί που θα δωρίζονταν και τους κερνούσαν τσίπουρο. Την Κυριακή το πρωί σηκώνονταν οι αδελφές και οι φιλενάδες της νύφης και έκαναν πίτες για φιλέψουν το σόι του γαμπρού που θα έρχονταν για το δώρισμα και τραγουδούσαν. Αφού τελείωνε το κέρασμα ο γκαϊντατζής πήγαινε μέσα στο σπίτι και έπαιζε το συγκαθιστό και η νύφη μαζί με τις άλλες κοπέλες άρχιζαν να συγκαθίζουν και τις έδιναν λεφτά. Με το τέλος του χορού έβγαιναν έξω και η νύφη άρχιζε να δωρίζει πρώτα τον πεθερό πουκάμισο και στην συνέχεια όλους τους άλλους. Συγκαθίζοντας με τα δώρα έφευγαν και η νύφη τραγουδούσε. Όσοι πήγαιναν στον γάμο την Δευτέρα έπρεπε να πάνε μπουγατσούδια και ένα πίατο με μεζέ που είχαν τυρί, λουκάνικα ή καβουρμά, και σε περίοδο νηστείας έβαζαν λουκούμια. Αφού τελείωνε το φαί στο σπίτι του γαμπρού οι κουνιάδες ντύνονταν με τις νύφης τις τσούκνες για να πάνε στον τσιουσμέ. Αφού έτρωγαν το απόγευμα της Δευτέρα χόρευαν τον αλατζιάδικο. Ο γαμπρός και η νύφη στέκονταν όρθιοι ντυμένοι με τα ρούχα που είχαν παντρευτεί και την πρωτιά στον χορό είχε ο κουμπάρος κρατώντας την μηλίτσα και δίπλα του χόρευαν η κουμπάρα, ο πεθερός, η πεθερά και στο τέλος η μάνα και ο πατέρας της νύφης και έκαναν τρείς γύρους και η νύφη και ο γαμπρός όταν περνούσαν από μπροστά τους προσκυνούσαν και μετά έπαιρναν τον γαμπρό και την νύφη και χόρευαν ανάμεσα στον κουμπάρο και την κουμπάρα και όλο αντρόγυνα και αυτό έλεγαν αλατζάδικος. Μόλις νύχτωνε ξεκινούσαν να φύγουν οι γονείς της νύφης, χαιρετούσαν την νύφη και τον γαμπρό, τους πλήρωναν και τους φιλούσαν από τους γονείς το χέρι και τους ξεπροβοδούσαν μέχρι την αυλόπορτα και έπειτα έφευγαν. Μετά χαιρετούσε και ο κουμπάρος την νύφη και τον γαμπρό και τον πήγαιναν μέχρι το σπίτι του και στο δρόμο τραγουδούσαν. Το Σάββατο το βράδυ η μάνα του γαμπρού καλούσε τα συμπεθέρια στους γαμπρού το σπίτι και τους φίλευε πίτα, κότα, μπουγάτσια, κρασί και έτρωγαν, έπιναν, χόρευαν και έφευγαν και πήγαιναν στο σπίτι τους.

Έτσι τελείωναν τα έθιμα του γάμου στα Τρίκαλα Ημαθίας!

ΜΙΚΡΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΝ (ΖΟΡΜΠΑΣ)

Στο Μικρό Μοναστήρι, όπως άλλοτε συμβαίνει και σε πολλές ελληνικές κοινωνίες ο γάμος αρχίζει με το προξενιό, που ολοκληρόνεται με την συμφωνία των συμπεθέρων, και καταλήγει στα στεφανώματα δέκα μέρες αργότερα.

Η περίοδος των δεκαπέντε ημερών που διαρκεί η διαδικασία του γάμου είναι γεμάτη από δραστηριότητες, όπως τα προσκαλέσματα, το πιάσιμο των προζυμιών, το άλεσμα του πλιγουριού, το ξύρισμα του γαμπρού, το στόλισμα της νύφης, η συνοδεία για την εκκλησία με μουσική και χορό, το γλέντι της Δευτέρα και τα πιστρόφια. Οι δραστηριότητες αυτές αποτελούν φάσεις μιας <παράστασης> ανοικτής στο κοινό, όπου συγγενείς, φίλοι, γείτονες και μέλη του χωριού ερμηνεύουν ρόλους προκαθορισμένους από τα παλιά χρόνια. Στην σημερινή εποχή η διαδικασία του γάμου αποτελείται από δραστηριότητες που δεν συνοδεύονται μεταξύ τους όπως για παράδειγμα ο αρραβώνας μπορεί να γίνει ένα χρόνο πριν από τα στεφανώματα, οι προσκλήσεις για την τελετή να σταλούν με ταχυδρομείο και ο γάμος -δηλαδή η χαρά- να διαρκέσει μόνο δύο μέρες, την παραμονή της τελετής και την Κυριακή.

Τα στεφανώματα γίνονταν πάντα Κυριακή. Κατάλληλη εποχή θεωρούνταν η περίοδος που έχουν τελειώσει οι αγροτικές εργασίες και έχει πουληθεί η σοδειά, μια συνήθεια που κρατάνε οι μοναστηριότες μέχρι και σήμερα. Η διάρκεια της όλης διαδικασίας εξαρτόταν από την οικονομική κατάσταση και των δύο οικογενειών και την σημασία που αποδίδει κάθε οικογένεια στο γεγονός αυτό.

Επιπλέον, έχουμε ως μοναστηριότες έναν χορό που τον χορεύουμε στον γάμο, το συγκαθιστό. Ένας χορός που είναι κατεξοχήν χορός του γάμου και σπανιότερα χορεύεται σε άλλες περιπτώσεις. Δύο άτομα διαφορετικού φύλου χορεύουν αντικριστά και οι άντρες κάνουν καθίσματα, χτιπήματα ποδιών και χεριών, ενώ αντίστοιχα οι γυναίκες κάνουν στροφές για να εντυπωσιάσουν το ταίρι τους και διάφορα βήματα με τα πόδια. Αυτός ο χορός ενώνει κατά κάποιο τρόπο το ζευγάρι λόγο της μικρής απόστασης που έχουν και σε άλλες περιπτώσεις όταν μια κοπέλα ανίπαντρη σταθεί απέναντι από ένα αγόρι και χορεύουν μαζί και συγκαθίσουν συνήθως λέμε ότι βρήκε το ταίρι της. Έτσι όλα τα αγόρια και κορίτσια στο γάμο συγκαθίζουν γιατί μπορεί να βρούνε το ταίρι τους.

Τέλος, έχουμε τον ζωναράδικο που είναι ο δημοφιλέστερος χορός των κατοίκων του Ζορμπά και παράλληλα το είδος του χορού που χαρακτηρίζει την Ανατολική Ρωμυλία και όλους τους μοναστηριότες. Στο γάμο όλοι οι άντρες πιάνονταν απ’ τα ζνάρια και χόρευαν μέχρι να τελιώσει ο γάμος. Όλοι οι μοναστηριότες γνωρίζουμε αυτόν τον χορό. Όταν, αρχίζει η μουσική και επιβραδύνει χορεύουν όλοι οι άντρες το τσέστο που είναι η γρήγορη εκτέλεση του ζωναράδικου και κάπως έτσι κλίνει η βραδιά του γάμου γεμάτη κέφι, πολύ χορό και τραγούδι.

Έτσι τελειώνει το έθιμο του γάμου στο Μικρό Μοναστήρι!

  • Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους μου έδωσαν αυτές τις πολύτιμες πληροφορίες για να καταφέρω να ανταποδώσω σωστά την εργασία μου! Ως μοναστηριότες πρέπει να δίνουμε ώθηση στις νέες γενειές να ασχολούνται και να ενδιαφέρονται για τα ήθη και έθιμά μας που είχαν οι παλιοί. Έτσι είναι χρέος όλων μας να κρατάμε τις παραδώσεις μας και να εκπληρώνουμε με χαρά και μεράκι όλα αυτά που άφησαν πίσω τους οι πρόγονοί μας!

Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Τεχνολογίας του ΕΚΦΕ Πέλλας

Στα πλαίσια του φεστιβάλ εκπαιδευτικής ρομποτικής που συνδιοργανώθηκε από το Μεταπτυχιακό ΔΙ.Φ.Ε.Τ. του τμήματος Φυσικής του Α.Π.Θ., την Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας, τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ) και διάφορα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.) ανά την Ελλάδα, που πραγματοποιήθηκε σήμερα στις 3 Μαΐου αλλά συνεχίζεται και αύριο 4 Μαΐου 2023, το Γυμνάσιο Τρικάλων, Ημαθία Γυμνάσιο Τρικάλων Ημαθίας έλαβε μέρος παρουσιάζοντας ένα πείραμα που εκτέλεσαν οι μαθητές τη Β’ τάξης στο εργαστήριο φυσικών επιστημών, στα πλαίσια του μαθήματος Φυσικής Β’ Γυμνασίου , μελετώντας τις ευθύγραμμες κινήσεις. Την παρουσίαση έκαναν επτά μαθητές της Β’ τάξης του σχολείου με την υποστήριξη και καθοδήγηση της εκπαιδευτικού τους Άννα Μπρισίμη ειδικότητας ΠΕ 04. Η διοργάνωση αποτέλεσε μία μοναδική εμπειρία για τους μαθητές, έτσι ώστε να συνεχίσουν με ζήλο και ενθουσιασμό την ενασχόληση τους με τις θετικές επιστήμες.

Ευχαριστούμε την κα Άννα Μπρισίμη ΠΕ04 του σχολείου μας με την καταπληκτική ομάδα των μαθητών που συμμετείχαν !


Εκπαιδευτική εκδρομή..Ναύπλιο

Η εκπαιδευτική εκδρομή τηε Γ Γυμνασίου στο Ναύπλιο..Δελφοί, Επίδαυρος, Μυκήνες, Γαλαξίδι, Παλιά πόλη Ναυπλίου, Τολό..

..και περάσανε όμορφα!

8η Θεατρική Άνοιξη Εφήβων

  • Ο Αγγελιοφόρος

Μάσκα – Προσωπείο

Δημιουργία: Χατζηαντωνίου Ανδρομάχη

  • Η Οδύσσεια μέσα μας

Μάσκα – Προσωπείο

Δημιουργία: Παλιούρα Ραφαηλία, Χατζηαντωνίου Ανδρομάχη

  • Ο βασιλιάς Θεοκλύμενος

Μάσκα – Προσωπείο

Δημιουργία: Κούτσιας Ηλίας, Μόκι Μπλερίμ

  • Η μάντισσα Θεονόη

Μάσκα – Προσωπείο

Δημιουργία: Αγγελοπούλου Ιωάννα, Γκλαβά Ελεάννα, Παρασχοπούλου Ελένη

  • Ο Διόνυσος

Μάσκα – Προσωπείο

Δημιουργία: Καρανικόλας Θοδωρής, Κουκουμάπας Ραφαήλ

  • Ο Πολεμιστής Τεύκρος

Μάσκα – Προσωπείο

Δημιουργία: Παρισίδης Πάρης, Περηφανόπουλος Θανάσης, Τσιλικίδης Κοσμάς, Φετεινίδης Αβραάμ, Φετεινίδου Κυριακή

  • Σάτυρος

Μάσκα – Προσωπείο

Δημιουργία: Πετικοπούλου Γεωργία, Ραφτοπούλου Αθηνά, Σαββίδου Ελευθερία, Τέγου Πολυξένη

  • Κορυφαία του χορού

Μάσκα – Προσωπείο

Δημιουργία: Τασιούλα Νεφέλη, Σουγιουλτζή Αγγελική

  • Μενέλαος

Μάσκα – Προσωπείο

Δημιουργία: Γιαντσιδιώτη Άννα-Μαρία, Παπαεμμανουήλ Κωνσταντίνα, Παπαϊωαννίδου Καλλιόπη

  • Ελένη

Μάσκα – Προσωπείο

Δημιουργία: Γιαντσιδιώτη Άννα-Μαρία, Τζούλια Σίμα

8η Θεατρική Άνοιξη Εφήβων Ημαθίας, Πέλλας, Πιερίας που διοργανώνει το ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας.
Παρόντες και φέτος με τις Μάσκες..αυτή τη φορά με θέμα την “Ελένη” του Ευριπίδη..

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ του ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΗΜΑΘΙΑΣ

Το Hμερήσιο Γυμνάσιο Τρικάλων του νομού Hμαθίας στα πλαίσια της εκπαιδευτικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έλαβε για πρώτη φορά ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Erasmus+/ΚΑ1 . To σχολείο μας συμμετέχει από το σχολικό έτος 2021-2022 στο Erasmus KA1 με το πρόγραμμα που έχει τίτλο:

‘’ Ας διδάξουμε διαφορετικά απαντώντας στις νέες προκλήσεις’’

Η ομάδας αποστολής αντιπροσώπευσε την Ελλάδα στην πόλη Alcalá de Henares της Ισπανίας και αποτελούνταν από πέντε εκπαιδευτικούς του σχολείου: Χάνδρου Κυριακή Αγγλικής Φιλολογίας και Διευθύντρια του Γυμνασίου Τρικάλων Hμαθίας, Βαφειάδου Χρυσούλα-Αικατερίνη Γαλλικής Φιλολογίας, Καρακίτσου Ελένη Φιλόλογος, Τσιάμη Σοφία Φιλόλογος, Καλιάνη Στεφανία Θεολόγος οι οποίοι, μαζί με συναδέλφους από την Ελλάδα, τη Ρουμανία και τη Γαλλία, επιμορφώθηκαν σε νέες ψηφιακές μεθόδους διδασκαλίας ανταλλάσσοντας νέες χρήσιμες μεθόδους και ψηφιακά εργαλεία . Ο τίτλος του επιμορφωτικού σεμιναρίου ήταν “Technology into the Classroom – Gamification in Education’’ με διοργανωτή τον οργανισμό CERVANTES TRAINING. Η επιμόρφωση διήρκεσε από 20-24 Μαρτίου 2023. Θα ακολουθήσει η διάχυση των νέων πρακτικών και μεθόδων τόσο στα πλαίσια της σχολικής μονάδας όσο και σε τοπικούς φορείς και άλλες σχολικές μονάδες.

Erasmus 2022-2023..Gamification

Αποστολή εκπαιδευτικών στην Alcala de Henares για επιμόρφωση με το Ευρωπαικό πρόγραμμα Erasmus+ KA1 Learning Mobilities for Teachers Cervantes Training,

Gamification in Teaching : ”Ας διδάξουμε διαφορετικά απαντώντας στις σύγχρονες προκλήσεις”.

Η παρουσίαση του project του Γυμνασίου Τρικάλων

https://www.facebook.com/100000579718180/videos/710214527470490/https://www.facebook.com/100000579718180/videos/710214527470490/

Δενδροφύτευση

22/3/2023..Δενδροφυτευση στο σχολείο ..ευχαριστούμε τον πρόεδρο της κοινότητας,τονΒασίλη Κασνακίδη, για τα δενδρυλλια και τον υπεύθυνο της περιβάλλοντος μας ομάδα, κ. Αμανατιδη Κώστα..

1-3-2023…..και “έφτασε”……

και “έφτασε”..σε άλλο,αιώνιο προορισμό που οι μανάδες τους θα αδημονούνε να φτάσουν εκεί μαζί τους,μετρώντας όλα τα ατελείωτα λεπτά της ζωής τους να περνούν,αργά και βασανιστικά έως έρθει εκείνη η στιγμή ως μοναδική πλέον ελπίδα που απομένει να “ενωθούν” ξανά με τα παιδιά τους,στη ζωή πλέον της αιωνιότητας ! Καλό Παράδεισο και ατελείωτο κουράγιο σε αυτούς που μένουν πίσω!

Γιάννης Ρίτσος

Το παρακάτω, είναι απόσπασμα από το ποίημα Σχήμα της απουσίας.

Ποτέ δε φεύγουν τα νεκρά παιδιά απ’ τα σπίτια τους,

τριγυρίζουν εκεί, μπλέκονται στα φουστάνια τής μητέρας τους

την ώρα που εκείνη ετοιμάζει το φαΐ κι ακούει το νερό να κοχλάζει

σα να σπουδάζει τον ατμό και το χρόνο. Πάντα εκεί –

Και το σπίτι παίρνει ένα άλλο στένεμα και πλάτεμα

σάμπως να πιάνει σιγαλή βροχή

καταμεσής καλοκαιριού, στα ερημικά χωράφια.

Δε φεύγουν τα νεκρά παιδιά. Μένουν στο σπίτι

κι έχουν μια ξέχωρη προτίμηση να παίζουν στον κλεισμένο διάδρομο

και κάθε μέρα μεγαλώνουν μέσα στην καρδιά μας, τόσο

που ο πόνος κάτω απ’ τα πλευρά μας, δεν είναι πια απ΄τη στέρηση

μα απ’ την αύξηση. Κι αν κάποτε οι γυναίκες βγάζουν μια κραυγή στον ύπνο τους,

είναι που τα κοιλοπονάνε πάλι.

………………………………….

….Ζει η απουσία λοιπόν, μαζί μας ή και μόνη της, τη ζωή της,

χειρονομεί αδιόρατα, σωπαίνει, φθείρεται, γερνάει

σαν ύπαρξη σωστή, με το βουβό χαμόγελο που ρυτιδώνει λίγο λίγο

το στόμα και τα μάτια, με το χρόνο το δικό μας μετρημένη,

χάνοντας χρώματα, πληθαίνοντας τη σκιά της –

ζει και γερνάει μαζί μας και χάνεται μαζί μας, κι απομένει σε ό,τι αφήνουμε…………

ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ!!! ένα μήνυμα ηχηρό από όλα τα παιδιά για όλα τα παιδιά του κοσμου!
Ζει η απουσία λοιπόν, μαζί μας ή και μόνη της, τη ζωή της,

χειρονομεί αδιόρατα, σωπαίνει, φθείρεται, γερνάει

σαν ύπαρξη σωστή, με το βουβό χαμόγελο που ρυτιδώνει λίγο λίγο

το στόμα και τα μάτια, με το χρόνο το δικό μας μετρημένη,

χάνοντας χρώματα, πληθαίνοντας τη σκιά της –

ζει και γερνάει μαζί μας και χάνεται μαζί μας, κι απομένει σε ό,τι αφήνουμε.

Διασώσεις

13/2/2023 με διασώσεις(τροχαία, σεισμοί,πυρκαγιές)..βιωματική δράση με τον διοικητή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας του Δήμου Αλεξάνδρειας, κ.Γερόπουλο και τον υποδιοιηκητή.
Τους ευχαριστούμε θερμά που ανταποκρίθηκαν άμεσα στην πρόσκλησή μας και κάθε φορά κρατούν ζωντανό το ενδιαφέρον των παιδιών..

Διαφοροποιημένη διδασκαλία

Διαφοροποιημενη διδασκαλία, ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο διδασκαλίας και ενεργητικής μαθησης..Ενδοσχολικη επιμόρφωση από τον συντονιστή παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου μας του 3ου ΠΕΚΕΣ,κ.Παπαδοπουλο Χρήστο..

3 Ιεραρχών

Χρόνια Πολλά και Ευλογημένα!
3 Ιεραρχών..ημέρα αφιερωμένη στο πνεύμα και στα γράμματα…